tisdag 7 februari 2012

Ut och in. Av och på.

Igår och idag har vi varit på äventyr. Igår packade jag ihop oss och styrde ner oss till Malmö där vi slog läger hos Felix farbror med familj, där även Felix pappa tittade in en stund. Vi sov över där och allt var frid och fröjd.

När man är ute på äventyr så vill man ju hinna med så mycket som möjligt. Häng på pappas jobb, kafémys hos faster, barnmorskebesök (vilket var den egentliga anledningen att vi körde ner) och besök hos Inger hann vi med idag innan Felix protester blev för vilda. Han(s blick) sa, om du tar ut mig ur bilen och av mig overallen en gång till innan vi är hemma så tänker jag låta dig få mjölkstockning och skrika dig i öronen så att dina trumhinnor flyttar ihop, capice? Och vem är jag att säga emot?

Nu är vi hemma, hos mormor och morfar. Felix somnade i bilen och sover än. Snart ska jag lyfta upp honom ur babyskyddet och så ska vi gå en runda med hundarna här ute i skogen. Sen, ska vi åka hem, om jag inte blir bjuden på kaffe också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar